13 האימהות הקדומות של השבט
 
 
המלצה לספר-
" 13 האימהות הקדומות של השבט" / ג'יימי סאמס (הוצאת "אופוס")
הדרך המקודשת לגילוי עקרונות החיים והריפוי הנשי על פי המסורת האינדיאנית.
הספר מציג את סיפורן של שלוש –עשרה האימהות הקדומות של השבט. כל אימא אחראית ושומרת ומייצגת כישרונות ויכולות של הנשיות והריפוי הנשי.
ספר זה נותן לנו עוד דרך התבוננות לחודשי השנה הלועזית ולמחזורי הלבנה.  
והנה דוגמא דרך חודש זה: ירח יולי, חודש השמש, צבע: צהוב, מחזור הירח השביעי "אוהבת כל הדברים" –
"אם האהבה הבלתי מותנית וכל הפעולות המהנות, שומרת חוכמת המיניות והכבוד העצמי. המאהבת החושנית האם המזינה חום הנשיות. שומרת ומשגיחה על סיפוק צורכי המשפחה. היא מלמדת אותנו כיצד להשתמש בכבוד, באמון ובאינטימיות בכל מערכות היחסים. כיצד לאהוב את כל המרכיבים של חיינו, השיעורים שעלינו ללמוד, מיניותנו וקיומנו הגופני. כיצד להיות אישה אוהבת, אם מזינה ומטפחת, מאהבת חושנית וחברה נאמנה. כיצד לסלוח לעצמנו ולאחרים, לפתח קבלה ולהימנע מביקורתיות. כיצד לאהוב את האמת".
"...אוהבת כל הדברים היא השומרת האחראית לאהבה ללא תנאי, והיא קשורה לסבא שמש. כמו אורו של סבא שמש, המאיר את כל הדברים בלי לעצור את חומו או את תכונותיו מעניקות החיים, כך אוהבת אם שבט זו את כל ילדיה באופן שווה....."
_ _ _
תפישת העולם האינדיאנית שעליה מתבסס הספר שונה לחלוטין מהתפישה המערבית המקובלת, אך ניתן למצוא בה חיבורים רבים בעיניי דווקא ליהדות וכמובן לעולם המודעות הפנימית העצמית. על פי תפישה זו, כל חיה,צמח רוח ושאר מרכיבי הטבע והבריאה הם בעלי כוח ותבונה משלהם ויכולים ללמד אותנו ולהדריך אותנו. ובכך לתרום להתפתחותנו הפנימית, להצלחתנו בחיים ולהשתלבותנו בטבע ...
וגם למי שפחות מתחבר לאמונה זו ,עדיין אפשר לדעתי ליהנות מהסיפורים והדימויים המרכיבים את הספר....
קריאה מהנה....

לתשלום בכרטיס אשראי
הערה: התשלום הוא דרך פיפאל, ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי בין לאומי (גם למי שאין חשבון ב-PayPal)
______________________________________________________________________
ענת הר-לב אור  
טל: 04-9802288, הר חלוץ ,  E-mail:
anatharlevor@gmail.com