המלצה לספר- קיצור תולדות האנושות / יובל נח הררי. (הוצאת דביר)
יש ספרים שפשוט לא רוצים להפסיק לקרוא אותם, וכשהם נגמרים רוצים שיהיה להם המשך ומהר. ככה הרגשתי עם הספר הזה.
לכאורה זהו ספר היסטוריה... שבד"כ משעמם את רובנו.... אבל הפעם אי אפשר להשתעמם. הכותב מפליא לעורר את הקוראים בצורת הכתיבה הקלה,השנונה והמעיזה, ומעלה שאלות שלעיתים נשארות ללא תשובה חד משמעית,ומעוררות את הסקרנות לשאול עוד ועוד....
הספר נותן סקירה מהירה מאוד על ההיסטוריה שלנו מאז הופיע האדם ועד ימנו. ומתאר בשפה פשוטה אך מעמיקה ומקצועית את השתלשלות העניינים המדהימה של האדם. אי אפשר להישאר אדישים לדוגמאות הספציפיות שמוצגות בספר,ובאותה עת למבט העל כמו ממעוף הציפור על הסרט האנושי שיצרנו במשך אלפי ומיליוני שנים.
מה שהכי אהבתי בספר הזה- הוא האומץ שיש ליובל נח הררי. האומץ לשאול אחרת,וגם לענות אחרת ממה שלימד ואותנו והרגילו אותנו לחשוב. האומץ להודות גם שלפעמים אין תשובה מספקת,ואין טעם להמציא סתם.... והאומץ להודות באמת ההיסטורית הפשוטה כפי שהתרחשה. ואולי הכי מדהים זה האומץ להבין ולחשוף את הרמות הנוספות של האמת ההיסטורית הזו.
הנה כמה דוגמאות-
ü     חברת הלקטים- ציידים לעומת החברה החקלאית והמודרנית. נדמה לכם שאנחנו המתקדמים,המוכשרים והחכמים יותר? ממש לא בטוח...
ü     העיסוק באפליה המגדרית, מדוע זה קרה? מתי? והאם אפשר אחרת?
ü     אם חשבתם שכסף זה דבר חומרי- אז יש לכם עוד מה ללמוד....
ü     והשאלה האם בני האדם נהיו מאושרים יותר לאורך ההיסטוריה?....
ü     ומה צפוי לנו בעתיד? על סמך ההיסטוריה או על סמך משהו אחר?
בד"כ אני ממליצה על ספרי מודעות, רוחניות וכדומה. למיטב תחושותיי גם הפעם לא הלכתי רחוק. עבורי הספר הווה השראה לחיים מודעים, לערנות, לסקרנות, להסתכלות בכמה גבהים ורבדים על כל דבר ואפילו לעבודת דיוק, פשטות ובהירות. ותזכורת חשובה לידיעה שהכול תלוי בעיניי המתבונן, מה חשוב לו,איך חינכו אותו ומה מגביל את ראייתו.
ונסיים בתובנה אחת מהספר-
מבחינה אבולוציונית התרנגולת והפרה הן החיה הנפוצה ביותר כיום בעולם. 25 מיליארד תרנגולות- העוף הנפוץ ביותר בתולדות כדור הארץ! הבקר והכבשה הם היונקים הגדולים הנפוצים ביותר בעולם, אחרי האדם. מזווית ראייה אבולוציונית צרה, שמודדת הצלחה לפי תפוצה, המהפכה החקלאית הייתה הצלחה מסחררת עבור הכבשים, הפרות והתרנגולות. אך לא די בכך. כי בזוית ראייה של סבל ואושר,הם בין היצורים האומללים ביותר שחיו אי פעם על פני כדור הארץ. ואם אתם רוצים לדעת למה? לכו מהר לקרוא את הספר.... (או תסתכלו סביבכם ותחפשו את התרנגולות האלו לפני שהן מגיעות למדפים בסופר, משום מה יהיה לכם קשה למצוא...)
אז מה חשוב יותר בהסתכלות שלנו? ומה ניתן ללמוד מהתרנגולות גם על בני האדם שחיים כיום על פני כדור הארץ?
 
(ניתן להשיג את הרצאותיו של יובל נח הררי גם בדיסק שמע, וכמובן ללכת לשמוע אותו.)
 

לתשלום בכרטיס אשראי
הערה: התשלום הוא דרך פיפאל, ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי בין לאומי (גם למי שאין חשבון ב-PayPal)
______________________________________________________________________
ענת הר-לב אור  
טל: 04-9802288, הר חלוץ ,  E-mail:
anatharlevor@gmail.com