עשרת הדיברות
 
 
המלצה לספר:
דורית בן דור / עשרת הדיברות- משמעותן בצמיחה אישית
אנו מכירים את חג שבועות כחג מתן תורה, ורובנו גם מכירים את עשרת הדיברות עצמן כפי שלמדנו אותם בביה"ס, אך האם ניסיתם אי פעם לקרוא את עשרת הדיברות בעיניים אחרות? לא רק כמצוות? אלא כהנחיות לדרך רוחנית אישית?
עשרת הדיברות הועברו לדורית בן דור על ידי משה, ישות אור הקיימת במימד אחר. (בתקשור) ההתייחסות לדיברות היא באופן פילוסופי רוחני בשפה אוניברסאלית. בד"כ ההתייחסות לעשרת הדיברות היא כחוקים ומצוות, הספר מאפשר זווית אחרת לדיברות, במשמעות אישית לחיים והדרכה לחיי רוח ומודעות.
הדיברות בספר ניתנות בפרשנות מורחבת, המתאימה לכל נפש, (ולא רק לאדם הדתי המאמין בדיברות כלשונן) ומחבר לתפיסה ולאמונה בכוחו של האדם לכוון את חייו ולהשפיע עליהם בעזרת עבודת מודעות והרחבת ההסתכלות וההבנה.
בסיום הפרק המציג את הדיברות, ניתנים תרגילים ליישום בחיי היום יום, הכוללים הדמיות ומדיטציות פשוטות אך מעמיקות. כך משלב הספר בין המסרים לבין היישום החשוב כל כך.
לדוגמא- הדיבר השני "לא יהיה לך אלוהים אחרים על פני"
המשמעות הניתנת בספר היא שזהו ביטוי לחידוד האמונה בעצמנו ובתהליך חיינו. כשאמונה זו חלשה אנו נשענים על "אלוהים אחרים" ומחפשים "הצלה" מבחוץ, מקור כוח שיציל אותנו ויהיה לנו אלוהים אחרים. לאורך חיינו ודרכנו אנו נפגשים עם מורים ויועצים, הם אינם מהווים תחליף לאמונתנו בעצמנו. יש להאמין בתוכן הדברים ולא במעבירם או בסוג הערוץ שדרכו קיבלנו את התמיכה והידע. כאשר נחזק את קול הנשמה הפנימי, לעומת האגו המגונן והחוסם, נהיה האלוהים עבורנו. דיבר זה מחזק את מושג האחריות ומשמעותה. לקיחת אחריות על חיינו, על בחירותינו, להיות האלוהים שלנו. כל אדם ודרכו הוא, כל אדם וייחודו. אנחנו יודעים את הטוב ביותר עבורנו.
 
ומילה אישית לגבי תיקשורים עם יישויות (ועוד משה...) –
ברגע הראשון זה עשוי לעורר גיחוך, אני מכירה זאת... אצל רבים מאיתנו התהיות ימשיכו גם אחרי הרגע הראשון, והספק ,וחיפוש ההוכחות והשאלה האם? וכיצד?....
לדעתי אין חשיבות לכך האם החומר המובא בספר, (או בכל דרך אחרת) הוא מתיקשור או מפרי דמיונה של המחברת. אני בוחנת את תוכן הדברים ובודקת האם הם מתאימים לתפיסותיי, מחדשים לי דבר מה, מסקרנים, מעוררים מחשבה או סתם מהנים... מי שעניין התקשור גורם לו להתרחק מוזמן להתעלם מכך ולנסות לקרוא את הספר כלשונו. לדעתי ניתן ליהנות וללמוד הרבה מאופן הפרשנות החדש לעשרת הדיברות כפי שהוא מוצג בספר זה.
בהצלחה ובהנאה....
ענת הר-לב אור

לתשלום בכרטיס אשראי
הערה: התשלום הוא דרך פיפאל, ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי בין לאומי (גם למי שאין חשבון ב-PayPal)
______________________________________________________________________
ענת הר-לב אור  
טל: 04-9802288, הר חלוץ ,  E-mail:
anatharlevor@gmail.com