לבסוף מוצאים אהבה
 
 
המלצה לספר- "לבסוף מוצאים אהבה" / ד"ר הארוויל הנדריקס. (הוצאת אחיאסף)
חודש אב ובמהלכו חגיגת ט"ו באב הביאו אותי לחשוב (שוב...) על אהבה וזוגיות וחיברו אותי לספר שעוסק בנושא. הרבה מאוד ספרים נכתבו על אהבה וזוגיות,זה אולי אחד הנושאים הכי מעוררי שיחה ועיסוק בלתי פוסק, (אפילו יותר מפוליטיקה וכדורגל אני חושבת....) וכנראה גם הדבר שמשותף לכולנו....
הספר הזה מצא חן בעיניי דווקא בשל הפשטות שבו, הרקע התיאורטי הקצר יחסית ונתינת תרגילים וכלים ליישום בחיי היום יום בזוגיות שלנו.
ד"ר הארוויל ,יועץ נישואים ייסד שיטת טיפול חדשה ה"אימגו", ומלמד כיצד להתגבר על מאבקי הכוח בין בני הזוג, ומחבר אותם ואת תסכולינו לצרכי הילדות, שלא באו על סיפוקם.
הוא מדבר על "נישואים מודעים", לעומת כאלו שלא... ונותן את "עשרת הדיברות" להצלחתם. ואח"כ פורט אותם לעשרה צעדים לפיתוח המודעות הזו. זאת יהיה עליכם לקרוא לבד, אבל דווקא בסוף הספר, בהערות למבוא, יש הסבר קצר על המושג "נישואי אהבה" או נישואים רומנטיים- והוא יותר מכל מסכם לדעתי את מהות הספר:
 "נישואי אהבה - התקשרות מרצון של שני אנשים על סמך משיכה רומנטית. את המשיכה הזאת מעוררים צרכים לא מודעים שמקורם בבעיות ילדות בלתי פתורות. נישואי אהבה היו קיימים בכל הדורות, אבל לא היו מקובלים או דומיננטיים בתרבות עד סוף המאה ה-19,וגם אז התפשטה רק במערב. בד"כ קשרים רומנטיים היו שייכים למחוץ לנישואים או אפילו לניאוף. עם התפתחות המדע והדמוקרטיה, ואיתם יצירת זכויות האדם ושינוי מעמד האישה, נעשו הנישואים בהדרגה מקור לסיפוק אישי וחדלו להיות יחידה תורמת ליציבות החברה. מחוץ לעולם המערבי עדיין מקובלת כיום במידה רבה מתכונת הנישואים הישנה שהוסדרה מראש לפי שיקולים כלכליים, פוליטיים ומעמדיים. עוד מתכונת שהייתה קיימת בכל הדורות, ועדיין קיימת בתרבויות רבות היא נישואי העבדות: הגבר רוכש את האישה בכסף, חזירים, דגים ומה שיכול לשמש כסחורה בתרבותו.האישה יולדת ילדים, מגדלת אותם ועושה את מטלות הבית (עד כאן נשמע דומה...) אך בנוסף לכך אין לה רכוש, אין לה זכויות ובעלה רשאי למכור אותה כשיחפוץ בכך.(בשבט דני בגיניאה החדשה, אפשר לקנות אישה תמורת חמישה חזירים, ואצל אנשי הבאטאק שבסומטרה אפשר לקנות אישה במחיר של חמישה דגי תאו,מדובר בחמשת אלפים דולר בערך) (מתי אמרת לאחרונה תודה על כך שאת אישה שחייה בנישואי אהבה ולא נישואי עבדות?.....גם אם האהבה היא חמקמקה למדי....)
קשרי אהבה מתקיימים בכל התרבויות, אבל נישואי אהבה ובחירה הדדית כרוכים בחופש הבחירה ושוויון בין המינים. אך חופש הוא דבר יחסי, ועדיין רוב קשרי הנישואים גם בעולם המערבי מוסדרים מראש, ובני הזוג נבחרים על פי ערכם. ובכל זאת הנושא הזה אינו שייך עוד לתחום החברתי והאובייקטיבי אלא לתחום האישי והסובייקטיבי. בחברה שלנו הלא מודע הוא שמסדיר את בחירת בן הזוג וערכם נקבע על פי שיפוט בלתי מודע של יכולתם למלא צרכים רגשיים מסוימים. נישואי האהבה מושפעים מההורים, אם כי אנחנו לא יודעים זאת...זהו ניסיון למצוא פיצוי לליקויים בהורות שלהם. הנישואים הרומנטיים אם כך הם נישואים לא מודעים, ומטרתם לשרת צרכים לא מודעים. הרעיון המרכזי של הספר הזה אומר שאת הדרמה הזאת, שמתרחשת מתחת לפני השטח יש להעלות לתודעה ועל ידי כך לכונן נישואים מודעים, לספק את הכמיהות העמוקות והאוניברסאליות שלנו,ולהוביל לצמיחה אישית,ריפוי ושלמות.
וכל שנותר לי לומר- "אמן!" ובהצלחה...
* ועוד המלצה לספר -"מסלול האהבה" של דיפאק צ'ופרה. הוצאת מודן. על רוחניות ואהבה...
חג אהבה שמח לכולנו! ושאהבה תשרה בקרבנו בכל ימות השנה...
ענת

לתשלום בכרטיס אשראי
הערה: התשלום הוא דרך פיפאל, ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי בין לאומי (גם למי שאין חשבון ב-PayPal)
______________________________________________________________________
ענת הר-לב אור  
טל: 04-9802288, הר חלוץ ,  E-mail:
anatharlevor@gmail.com