חודש סיוון ומשמעותו לעבודת מודעות אישית

"וחג השבועות תעשה לך ביכורי קציר חיטים" (שמות ל"ד ,כב')
 
ספיר העומר מגיעה בקרוב לסיומה, השדות החליפו צבעיהם הפריחות פינו מקום לפירות שהבשילו... באוויר תחושת החגיגיות של החג, וגם התקרבות לסיומה של השנה....

חודש סיוון הוא החודש השלישי למניין החודשים במקרא,ותשיעי למניין שאנו מונים מתשרי.
השם סיוון, כמו שאר שמות החודשים בלוח השנה העברי הובא מהשפה האכדית, ועלה יחד עם עולי בבל בתקופת שיבת ציון ותחילת ימי בית שני.
פירוש השם סיוון: מרבית החוקרים נוטים לשער כי מקור השם, "סיוונו", פירושו "עת להט השמש". בלוח גזר נקרא החודש "קציר כל". כי בחודש זה מגיע הקציר לשיאו.
 
אירועים בחודש סיוון:
-א' סיוון בתמ"ח- באו בני ישראל למדבר סיני על מנת לקבל את התורה.
-ו' סיוון בתמ"ח- חג מתן תורה - ביום זה קבלו בני ישראל את התורה בהר סיני מפיו של הקב"ה.
-ו' סיוון- יום לידתו ופטירתו של דוד המלך. זו אחת הסיבות לקריאתה של מגילת רות בחג השבועות, המגילה המספרת על שושלת דוד המלך.

מזלו של החודש - תאומים:
-תאומים רומזים למשה ואהרון אשר על ידם נתנה התורה. משה ואהרן מסמלים שניהם גישות ותנועות שונות הפכיות לחלוטין: משה הוא המנהיג המשמש כצינור להעברת המסרים העליונים, הוא אינו מתעסק כלל עם העם כעם, כל תפקידו של העם בעיני משה הוא אך ורק לקבל ולקלוט. אהרן לעומת זאת מסמל את ההפך הגמור. אהרן מתואר כאיש שרוב עסקו היה עם העם, בהיותו משכין שלום בין הבריות, ומשתדל להביא את העם לרמות גבוהות יותר. חודש סיוון שהוא החודש השלישי המאחד בין הפכים, מתייחס אל משה ואהרן כתאומים זהים, שכן לאחר האיזון הנכון בין שתי התנועות מתגלה האמת הפנימית-המאחדת.
-תאומים רומזים לתורה שבכתב ולתורה שבעל פה אשר נתנו כאחד.
-תאומים רומזים לשני לוחות הברית.החודש בו ניתנה התורה לעם ישראל.


משמעותו של חודש סיוון לעבודת מודעות:
נעמי שמר כתבה בשירה על חודשי השנה: "....באייר הכול צמח, בסיוון הבכיר...."  ובכך היא מתמצתת את התהליך.
לומדים ללכת- היציאה ממצרים בחודש ניסן מסמלת את תחילת העבודה וההתפתחות שלנו:ההליכה מהמוכר והגדילה עם השחרור מעבדות. במהלך חודש אייר העמקנו את העבודה העצמאית בבניית המבנה שלנו דרך החיפוש והשהות במדבר,ב"ריק". וכעת בחודש סיוון הכלי מוכן לקבל את תכולתו, את "התורה". העבודה נשלמת כאשר אדם הולך לבד. חודש סיוון הוא זמן ללכת ולגדול לקראת עצמאות רוחנית.
הכנת הכלי לקבלת תכולתו- על מנת להתקדם לשלב זה, נדרשת הכנה של הכלי.

  • ראשית כדאי "לנקות" את הכלי: ניתן לעשות ניקוי תזונתי, טבילה במקור מים חיים )מעיין,ים) ,ניקוי אנרגטי, לצאת לחופשה, לנקות את הבית והסביבה שלי (מה שלא הספקנו בפסח...) וכל שעולה על דעתכם ש"מנקה" אתכם.
  • שנית נבדוק מה יחזק את הכלי או המבנה שלנו: ניתן לבחון מה המקום החלש בי כיום שזקוק לחיזוק? בתהליך זה יכולים לסייע זמן לבד , פגישה עם חבר תומך, טיפול או הנחייה אישית,שהות בקבוצה המתאימה לכם ועוד...
 
ניתן לעבוד גם דרך התבוננות בשמות חג השבועות:
חג שבועות- מה משמעות שבעת השבועות שעברו מיציאת מצריים להיום עבורי? האם קרו לי דברים כלשהם בשבועות אלו? מה אפיין אותם? האם ספירת העומר מסמלת עבורי דבר כלשהוא אחר?
 
חג הקציר והביכורים- מה קצרתי? (על מה עמלתי במהלך השנה?) האם יש לי פרי ביכורים בשלב זה בחיי? האם דבר כלשהו הבשיל בתוכי? (גם אם הוא היה בעבר והוא חוזר על עצמו כל שנה זה טוב, כך גם המחזוריות בטבע, אך כל שנה הפירות חדשים)
 
חג מתן תורה- מהי "התורה" אשר אני יכולה לצקת לחיי? מהם "המצוות"  המתאימות לי בחיי כיום, שבונות אותי ותומכות בי? כלומר, אלו דברים אני יודעת שלא כדאי לי לעשות כי הם מחלישים אותי או מעייפים או גוזלים ממני אנרגיה. ומהם הדברים שמחזקים אותי, נותנים לי חשק וכוח ושומרים עליי כפי שאני במיטבי כלפי עצמי וכלפי אחרים והסביבה. לעיתים אלו ממש חוקי "עשה" ו"אל תעשה" שכדאי לנסח אותם כך עבור עצמי ולנסות לפעול לפיהם בכוונה תחילה. לדוגמא: אני זקוקה להיות בשקט עם עצמי כך וכך...,אני צריכה זמן בטבע,עדיף לי להימנע מאוכל מסוים, שהות במקומות... וכדומה.
 
מוטב לזכור ליהנות מהתהליך ובמיוחד מזיהוי הפירות והבשלתם. שהרי זהו החלק הכי מתוק ועסיסי שלו אנו מצפים...
 
בברכת חג שמח,
ענת
 
 
*) לצורך תמיכה ועבודה מקצועית בנושא- ניתן להיפגש להנחיה אישית בתהליך זה או להזמין סדנה לקבוצת מכרים או עמיתים בארגון.

 
 

לתשלום בכרטיס אשראי
הערה: התשלום הוא דרך פיפאל, ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי בין לאומי (גם למי שאין חשבון ב-PayPal)
______________________________________________________________________
ענת הר-לב אור  
טל: 04-9802288, הר חלוץ ,  E-mail:
anatharlevor@gmail.com