התחדשות השנה והתחדשות הנפש

התחדשות השנה והתחדשות הנפש / ענת הר- לב אור
העלים נושרים, עננים קלים שטים מעלינו, ורוחות מנשבות בערבים ואפילו החצב כבר פורח.. אין ספק שזהו הזמן, זמן ההתחדשות!
הטבע מתחדש,התאריכים מתחלפים, ומה איתנו? במה אנחנו יכולים להתחדש? וכיצד? ומהי ההזדמנות שבכך?
כל שנה חדשה היא חדשה באמת, ולא הייתה קודם לכן. כל שנה חדשה היא נקייה,ריקה, מוכנה להתמלא בבקשות,בכוונות בלמידה ועשייה ברוכה.
ואכן כל שנה חדשה מאפשרת התחדשות אמיתית. נכון שכך הדבר גם בכל חודש ויום,שעה ולמעשה כל רגע...אבל היכולת שלנו לראות ולחות את ההתחדשות בכל יום או רגע היא קשה יותר ודורשת התבוננות בתשומת לב. בנוסף לכך תחילת שנה כאירוע מכונן ,מאפשרת התבוננות מקיפה יותר,מעמיקה,ורחבה,במכלול תחומים ורבדים של חיינו.
כדי לאפשר לחדש להיכנס,עלינו ראשית להסכים לא להישען רק על הישן והמוכר,אלא להיפרד מכמה הרגלים ושגרות. כי זה הרי סותר את החדש... עלינו לצאת לרגע מהנוח והמוכר, ולאפשר למשהו לא ידוע ,לא וודאי להתעורר.
אז מה עושים? חושבים...מתבוננים,מזהים,מסכמים ומתכננים. למעשה עוד לא עושים פעולה חיצונית גשמית. כהרי ידוע ש"סוף מעשה במחשבה תחילה".   אך המחשבה לקראת תחילת שנה היא מחשבה של בירור. בירור עצמי,מה נכון לי? מה המטרות שלי? מה הנשמה והנפש שלי רוצות וזקוקות ואכן גם יכולות להתפתח ולקבל השנה? מהו הרצון האמיתי הפנימי שלי?
ניתן לבחון זאת בשלושה מימדים: אני מול עצמי, אני מול האחרים ואני מול היקום,הבריאה או האלוהים. ובכל הממדים אחפש את ההתקרבות, את האמת,את החיבור והדיוק. אעשה את הבירור מכוונת השכל והלב יחדיו כמשלימים. בירור בגשמי וברוחני.שהרי אחד הם כשיש תיאום ביניהם.    בבירור של דרכי אחפש את השלום. ביני לעצמי,ביני לזולת וביני לבריאה. מתוך כוונה ,הכרה ושמירה על דרך הליכתי כאן בעולם. כל צעד,מחשבה,דיבור ומעשה שלי-משפיעים עליי ועל העולם כולו.ולכן בבירור שלי לקראת השנה החדשה אבדוק מתוך הכרה מציאותית ,ולא מתוך אשליה,מה הוא שנכון לי בזמן הזה. מתוך הסתכלות מה חסר לי,מה אני רוצה לממש ולהגשים, ולפעול להשלמתו מתוכי, בעבודה פנימית. עבודה זו היא כמובן ברכה,הזדמנות שיש לעשותה בשמחה על האפשרות לתיקון ולהתפתחות.
שנה חדשה היא הפרדה בזמן, וככזאת היא מאפשרת תיחום של הדבר הישן,ומעבר לחדש בהמשכיות אך גם כיחידה נפרדת. ובכך יש הזדמנות גדולה. כי גם אם מעדתי או שגיתי,אשר לתקן. זו ההזדמנות. זה הזמן לשחרר, לא לאחוז,להתעורר ולא להחמיץ את המלאכה. אין טעם להצטער על שחלף או לכאוב בגללו. זהו מאבק ישן, וכעת בהפרדה הזו ניתן להלך לא מתוך מאבק,אלא מתוך שלום והתקרבות.
אם כך בבירור שלנו על שחלף ובהתכוונות שלנו לקראת המתחדש נבדוק מה יש לשחרר,מה יש לשפר (שופר=לשפר) ומה לחדש?
ולסיום שיר-
בכל שנה אני מתחדשת
שוב מתפשטת ומתלבשת
בהזדמנויות אחרות
בהתנסויות מיישרות
 
בכל שנה אני מתחדשת
כמו בפעם ראשונה מתרגשת
הפתעות לגלות
קטנות וגדולות
 
בכל שנה אני מתחדשת
מקבלת עליי את צבעי הקשת
לצייר את חיי
לצבוע לילותיי וימיי
 
בכל שנה אני מתחדשת
מתבוננת פנימה ומבקשת
דרך חדשה ללכת
ומאחוריי השלכת
 

לתשלום בכרטיס אשראי
הערה: התשלום הוא דרך פיפאל, ניתן לשלם בכל כרטיס אשראי בין לאומי (גם למי שאין חשבון ב-PayPal)
______________________________________________________________________
ענת הר-לב אור  
טל: 04-9802288, הר חלוץ ,  E-mail:
anatharlevor@gmail.com